Verkko­kaupan perusta­minen edullisesti

Shoppailu tapahtuu nykyään netissä ja kivijalkaliikkeen sijasta myymälän avaamiseen riittää nettiyhteys ja päätelaite. Mutta mikä on se kaikkein sopivin verkkokauppa-alusta?

verkkokaupan perustaminen edullisesti

Verkkokaupan perustaminen ei ole niin vaikeaa tai kallista kuin luulisi. Se on helppo pistää pystyyn jopa ihan omin voimin. Tähän on tarjolla lukematon määrä erilaisia työkaluja mistä suosituimpina WooCommerce ja Shopify. Molempiin löytyy valmiita malleja, joihin tarvitsee vain lisätä tuotteet ja omat tiedot ja kertoa somessa sukulaisille, että nyt on kauppa valmis.

Mitä WooCommerce maksaa?

Mitä maksaa verkkokaupan perustaminen WordPressin sisällä toimivalla WooCommerce-verkkokauppa-alustalla?

WooCommerce on WordPress-sivustolle asennettava ilmainen WordPress-lisäosa. Itse WooCommercen käyttöön ei sisälly provisio tai kuukausimaksuja.

Maksullinen puoli tulee vastaan jos WooCommercen kylkeen ostetaan maksullisia lisäosia tuomaan verkkokauppaan lisäominaisuuksia. WooCommercen hinta on silti monipuolisimmillaankin erittäin kohtuullinen.

mitä woocommerce verkkokauppa maksaa

Miksi WooCommerce on paras verkkokauppa-alusta?

Kannattaako tehdä WooCommerce-verkkokauppa kun Holvin tai Shopifyn kautta kaupan pystyttäminen onnistuu helposti selaimen kautta klikkailemalla ja pikkurahalla? Oikean verkkokauppa-alustan valitseminen verkkokauppaasi varten on tärkeä päätös. Väärä valinta voi aiheuttaa lisäkuluja, jos joudut myöhemmin vaihtamaan verkkokauppa-alustan toiseen.

WooCommerce on siitä hyvä vaihtoehto että se sopii niin ison kuin pienenkin puodin pyörittämiseen. Pienille verkkokaupoille WooCommerce on loistava alusta valmiiden teemojen ja helppokäyttöisten lisäosien ansiosta. Nämä ominaisuudet tekevät siitä erittäin käyttäjäystävällisen niille, joilla ei ole koodauskokemusta. WordPressin käyttöliittymää osaa käyttää ihan jokainen vauvasta vaariin.

Kun WooCommerce-verkkokauppa kasvaa isommaksi sitä on mahdollista skaalata ylöspäin aina modulaariseen headless-ratkaisuun asti.

WooCommercea käytettäessä kotisivut ja verkkokauppa sijaitsevat kätevästi samalla sivustolla ja sivuston ominaisuuksia on helppo laajentaa esimerkiksi blogilla tai verkkokursseilla.

WooCommerce-verkkokaupan ulkoasu, rakenne ja kauppaan liitetyt toiminnot ovat vapaasti räätälöitävissä.

WooCommerce-verkkokauppa on sinun omaisuuttasi ja verkkokaupan data on turvallisesti omalla palvelintilalla EU:n ja Suomen rajojen sisäpuolella.

Kyllä vain. WooCommerce on edelleen maailman paras verkkokauppa-alusta.

paras verkkokauppa alusta

Miten WooCommerce-verkkokaupan perustaminen tapahtuu?

WooCommerce-verkkokaupan pystyttämisessä ensimmäinen vaihe on suunnitella kaupan rakenne ja visuaalinen ilme. Et missään nimessä halua olla se heikommin lähestyttävä vaihtoehto kun asiakkaasi vertailee mistä kaupasta ostokset tehdään. Ammattimaisesti tehty verkkokauppa on kaikin puolin miellyttävä ja helppo käyttää ja asiakas löytää kaiken etsimänsä tiedon nopeasti.

Osana esivalmisteluja kannattaa tehdä myös alustava suunnitelma hakukoneoptimoinnista ja konversio-optimoinnista. Hakukoneoptimointi ja konversio-optimointi ovat prosesseja jotka jatkuvat koko verkkokaupan olemassaoloajan ja niihin panostaminen on yksi tuottavimmista sijoituksista mitä verkkokauppias voi tehdä.

WooCommerce asennetaan WordPressin sisään ja WordPressin asentamiseksi tarvitset palvelintilan. Verkkokaupoille suosittelemme Seravoa, koska heillä palvelintila skaalautuu kävijäpiikkien osuessa kohdalle, palvelimet ovat huippunopeat ja Seravolta löytyy myös WordPress-tietämystä.

Kun WordPress on asennettu palvelimelle, käärimme hihat ja alamme rakentaa verkkokauppaa yllä mainittujen suunnitelmien mukaisesti.

miten woocommerce verkkokaupan perustaminen tapahtuu

Sieniä kasvaa sateella ja verkkokauppoja verkossa

WooCommerce-verkkokaupan perustaminen voi olla nopea ja edullinen toimenpide. Tästä huolimatta tärkeä seikka verkkokauppaa perustettaessa on laskea ja harkita tarkkaan kannattaako se. Verkkokauppoja perustetaan nykyään todella paljon ja ennen kuin uutta kauppaa aletaan perustamaan on hyvä ottaa selvää oman alan markkinatilanteesta.

Hyvänä puolena on verkko-ostosten määrän hurja kasvu nykyisten rajoitusten aikana. Ja asiantuntijat ennustavat tästä kasvusta tulevan pysyvää. Yleisesti ottaen nyt eletään ennen näkemätöntä verkkokaupan kultakautta. Jos sinulla on jo olemassa kivijalkamyymälä ja harkitset verkkokaupan perustamista sen rinnalle, olet todennäköisesti oikeilla jäljillä.

Varaudu kilpailuun

Verkkokauppaa aloittavan yrityksen on varauduttava kilpailuun ja jopa hintakilpailuun. Kuluttajat vertailevat tuotteita ja hintoja jo Google-haussa ennen kuin päätyvät klikkaamaan sisään yhdellekään sivustolle. Bisnes voi helposti jäädä jumittamaan paikoilleen jos kaikki digimarkkinoinnin keinot eivät ole valjastettuna käyttöön.

Miten verkkokaupan saa kannattamaan?

Verkkokauppa vaatii jatkuvaa markkinointityötä. Internetissä esillä olo asiakaskohderyhmien suosimissa kanavissa on oltava kunnossa. Googlen, Facebookin ja Instagramin lisäksi löytyy erikoistuneempia keskustelufoorumeita ja somealustoja, jotka kannattaa hyödyntää.

Suurimmista somekanavista ja hakukoneista löytyy mahdollisuus maksulliseen mainontaan mitä kannattaa käyttää varsinkin alkuvaiheessa kun verkkokaupallasi on vähemmän tunnettavuutta.

Verkkokaupan aloituspaketti

Nyt saat aloittavan verkkokaupan starttipaketin edulliseen hintaan. Pakettiin sisältyy hakukoneoptimointi, konversio-optimointi, Google Ads-kampanjoiden pystyttäminen, liitokset käyttämiisi sosiaalisen median kanaviin ja WooCommerce-verkkokaupan luonti GeneratePress-teemalla.

Vaihtoehdot:

KAUPPA TULILLE. KASSA LAULAMAAN.

Kevyt
3000€

  • 20 tuotetta
  • Google Shopping
  • 2 Google Ads kampanjaa
  • On-page-hakukoneoptimointi tuotteille
  • Konversio-optimointi
  • Liitokset someen
  • Google Analytics
  • Konversioseuranta WordPress-lisäosan kautta
  • Teksisisällön kirjoitus 500 sanan verran (tuotekuvauksien lisäksi)
  • WooCommerce-verkkokauppa GeneratePress-teemalla

Massiivinen
6000€

  • 100 tuotetta
  • Google Shopping
  • 10 Google Ads kampanjaa
  • On-page-hakukoneoptimointi tuotteille
  • Konversio-optimointi
  • Liitokset someen
  • Google Analytics
  • Konversioseuranta WordPress-lisäosan kautta
  • MailerLite-integraatio
  • Teksisisällön kirjoitus 500 sanan verran (tuotekuvauksien lisäksi)
  • WooCommerce-verkkokauppa GeneratePress-teemalla
  • Yksi ilmainen korjauskierros
woocommerce-verkkokaupan perustaminen